Directia pe care o aleg

Posted by admin 9 comments

Acest articol este unul mai personal decat majoritatea postarilor mele pe acest site.  De ce? Pentru ca suntem intr-un moment deosebit de important pentru partidul din care fac parte. Toata campania interna care s-a declansat in urma cu un an chiar, a adus ceva nou in viata politica romaneasca, o competitie de idei, de viziuni, de curente, de ritmuri de evolutie. N-a fost o competitie intre oameni ci intre viziuni, tocmai de a ceea vedem in competitie doua echipe si nu candidati. Bun, pana aici e totul cat e poate de obisnuit ceea ce spun.

Ceea ce nu trebuie sa facem este sa cadem in subiectivism si sa ne influenteze emotional atasamentul de o persoana sau alta care are o anumita optiune. Intrebarea care o pun eu este pentru ce alegem presedintele partidului? Pentru noi, ca a ne placa noua de el sau pentru a place  celor dinafara? Primul impuls ar fi sa spunem ca e presedintele partidului nostru deci trebuie sa ne placa noua. Dar este oare eficient sa gandim asa?

M-am hotarat sa plec, sa ma retrag , sa demisionez, pentru o ora, o zi, o saptamana. Atata cat sa pot fi pus in situatia de a privi putin dinafara acest partid. Dupa 11 ani de cand sunt aici recunosc ca mi-e foarte greu sa ma desprind, si sa vad obiectiv lucrurile, desi mereu am spus ca eu nu fac politica ci comunicare politica. De multe ori cad in extreme, fie in sens pozitiv fie in sens negativ. Exagerez dar sunt momente cand am dreptate. Sunt multe aspecte care nu sunt in regula, dar exista in acelasi timp suficiente motive sa imi dau seama ca aici, doar aici se poate schimba si reforma ceva.

Ca orice tanar, am o alta mentalitate si o alta viziune a progresului. Nu sunt singurul. Din fericire cunosc multi tineri in jurul meu care vad altfel politica si simt ca au forta sa contribuie la modificarea modului de a face politica la noi. Se poate dar pentru a putea trebuie sa stii ca ai nevoie de curaj in asumarea unei responsabilitati, sa ai curajul de a iesi din cursul firesc al lucrurilor si sa spui nu, asa nu e bine, trebuie sa facem altfel. Si sa faci.

Ne intrebam, pentru cine facem politica, pentru noi sau pentru cetateni? Ce alegem solidaritate intre noi sau solidaritate cu nevoile si necesitatile cetatenilor? Constatam de ani buni ca oricate alegeri ar trece peste noi configuratia politica se schimba foarte putin. Multi dintre politicienii nostri din PDL au tremurat in ideea ca masurile de reforma ale Guvernului Boc ne termina din punct de vedere electoral.  Partial au avut dreptate, am pierdut anumite categorii de electorat, respectiv multi pensionari si bugetari. Se spunea, pai da, astia sunt cei care ies la vot. Cu toate acestea realitatea din teren ne-a demonstrat altceva. Ca nimic nu s-a schimbat foarte mult. Am in vedere alegerile de la municipiu Baia Mare. In 2008 candidatul PDL a obtinut 18%. Acum cei doi candidati ai PDL, ( nu comentez strategia, si ce s-a gresit) au adunat impreuna tot 18%. Asadar PDL n-a pierdut nimic. In 2008 candidatul PNL castiga cu 53%. Acum candidatul PNL+PSD+UDMR+PC  a luat 51%. La fel putem vorbi si de alte alegeri, alte situatii, rezultate asemanatoare.

Ce concluzie putem trage de aici? Ca s-a ajuns la un moment in care se joaca doar la nuclee dure. USL poate sta in cap in votul real la urma ( sa lasam sondajele) nu are un numar mai mare de voturi ( atentie, nu procente) decat a avut si pana in 2008-2009. Nici PDL semnificativ mai putin. In acelasi timp creste numarul celor nehotarati. Si din pacate multi dintre ei sunt tineri.

Ei bine PDL trebuie sa castige prin acesti tineri care fie nu se regasesc in politica fie sunt inca nehotarati. Acesti tineri nu vor fi atrasi nici prin marketing spectaculos, nici prin pomeni electorale, nici prin aceeasi politica pe care o faceam in 1996, 2000, 2004 sau chiar 2008. Politica trebuie facuta pentru tineri, pentru nehotarati pentru cei care reprezinta altceva decat nucleul cu care s-a obisnuit partidul.

Aici as dori eu sa ajung prin ,,plecarea mea”, sa ma transpun intr-un tanar care vede partidele si ce se intampla in interiorul lor. As trage concluzia ca partidele din Romania sunt mult prea inchise, si preocuparea lor este de a-si conserva nucleul de votanti si de a-si face membri pe care sa-i prinda in acest mecanism intern de aparteneta la grup, uneori chiar prin spalare de creier. Asa se face ca multi tineri sau ma rog, destul de multi tineri intra in partide dar putini raman. Problema nu este ca pleaca ci faptul ca pleaca dezamagiti ca nu pot misca ceva.  Tinerii sunt activi, sunt dornici de ase implica, cauta locurile unde pot construi ceva, unde li se ofera sansa sa creasca sa avanseze, pe merit. Dupa parerea mea nu de membri multi are nevoie PDL ci de foarte multi simpatizanti. Iar acesti simpatizanti ii ai in momentul in care le atragi atentia facand ceva concret, mai aproape de viziunea lor, de valorile lor. Trebuie sustinuti tinerii si inlocuiti acei lideri conservatori, lipiti de scaune, care uita sa mai faca un pas in spate si continua sa faca politica anilor 90.

Faptul ca Guvernul Boc a luat masurile de reforma care au menirea de a moderniza statul si incet incet societatea,  intra treptat in constiinta tinerilor, se regasesc in ideile moderne de dreapta si centru dreapta, pe care s-a focusat PDL, culmea nu intentionat ci fortat de imprejurari.  Tinerii nu vor sa primeasca un peste in farfurie fara sa faca nimic. Actuala generatie nu mai gandeste asa. Tinerii vor sa le dai undita, sa le amenajezi lacul sau sa le indici unde pot sa pescuiasca nu un peste ci cat sunt ei in stare a prinda. Cei mai buni pescari vor avea mai multi pesti, celorlalti le va conveni ideea ca au o sansa sa prinda mai mult decat un peste. O sa fiti surprinsi cati tineri prefera sa le dai sansa sa se descurce singuri si sa dovedeasca ca sunt buni. Daca li se explica ca aceasta este printre altele semnificatia reformelor si a politicilor de dreapta incepute de PDL si Guvernul Boc, o sa fiti surprinsi cati tineri vin de partea noastra. Dar pentru a-i convinge trebuie in primul rand sa fim noi convingatori, sa credem ca ceea ce s-a facut, este bine, este in avantajul in special a generatiei tinere, sa credem pana la capat in masuri si in cei care si le-au asumat, vom castiga multi simpatizanti. Nu mai trebuie sa lasam loc pentru smecheri in politica. Daca vrem respect sa oferim onestitate.

Dintr-un sondaj IRSS, facut de curand public constat urmatoarele: Din august 2010 cand avea 14% si pana in aprilie 2011, cand are 22% PDL si-a revenit 8 procente. USL de la 67 % in ianuarie a ajuns la 56% in aprilie, adica in 2 luni a pierdut 11 procente. Ce va spune asta? Masurile guvernului Boc incep sa fie contorizate pe plus in procente. Asadar sansa PDL este sa-si asume in totalitate masurile cu toate efectele lor si sa-si asume initiatorii acestor masuri, premierul Boc si presedintele Basescu. PDL in foarte scurt timp va recupera procentele pierdute, dar nu aducand inapoi pensionarii si bugetarii ci tinerii si oamenii cu viziuni moderne. Nu cred ca mizand exclusiv pe primarii nostrii se poate face diferenta.

Cat despre privirea dinafara a partidului, ca tanar imi doresc sa vad in conducerea PDL oameni tineri, oameni cu mentalitati noi, moderne, capabili sa-si asume decizii. Privind dinafara il aleg pe Emil Boc si echipa sa. Aleg curajul si ratiunea. Aleg echipa care vrea sa ma convinga cu valori de dreapta si care isi asuma masurile, indiferent de consecintele lor asupra unor categorii din electorat. Aleg omul si echipa care a facut ce a facut cu gandul la viitorul tinerilor si nu cu gandul la propriul viitor politic. Aleg reformarea si modernizarea Romaniei, si drumul inceput, cu bune si cu rele, fara a mai risca compromiterea sacrificiilor ce le-am facut pana acum. Generatiile viitoare nu cred ca ne vor ierta daca ratam si aceasta sansa.

Avand in vedere ca simpatizantii nu pot sa aleaga in interiorul unui partid, voi alege in calitate de membru.

Istoria ne invata ca un popor care nu merge inainte sta pe loc, ba chiar da inapoi, deoarece asta e legea modernizarii, a evolutiei,  cu cat mergi mai iute cu atat ajungi mai departe. Iar generatia politica a anilor 90 nu cred ca mai poate fi si generatia 2012-2016

Alin Baciu

P.S. Pentru cei care au interpretat altfel mesajul meu initial:

Nu pot pleca de undeva unde am investit cu speranta si mai am o urma de speranta ca putem fi un partid modern pentru 2016 si nu sa ne intoarcem la un partid cu obiceiuri vechi de 7-8% din 2000. Pentru vremuri noi avem nevoie de oameni cu viziuni noi, cu disciplina dialogului, consensului, nu cu disciplina pumnului in masa si excluderii.

9 Comments
May 12, 2011
8:14 pm
#1 alexicu :

Sa speram ca in 14-15 mai in PDL se va alege cea mai buna echipa in frunte cu cel mai bun presedinte pe care PDL l-a avut de la formare incoace. Cred sincer in premierul EMIL BOC, stiu ca doar el poate moderniza partidul si poate sa il readuca acolo unde a fost in 2008, adica in fruntea ierarhiei politice romanesti.

May 12, 2011
8:17 pm
#2 alexicu :

Comunicarea politica este foarte importanta in aceasta lume in care USL-ul asteapta orice prilej pentru a lovi in PDL, in Traian Basescu, in Guvernarea premierului Boc si in acesta din urma. Trebuie ca fiecare din noi care suntem implicati intr-un fel sau altul, fie ca avem functii in PDL sau nu, sa explicam romanilor de rand ca acest partid a incercat prin premierul Boc si prin membrii cabinetului sau sa lupte pentru binele romanilor si pentru ca acestia sa aiba un tar multumitor in propria lor tara.

May 12, 2011
11:23 pm
#3 anca :

Inainte ca Emil Boc sa fie presedinte PDL, tinerii erau marginali la nivelul structurii partidului. De cand acesta conduce partidul ni s-a oferit sansa de a avea un reprezentant pana si in Guvern si nu numai. Noi tinerii ar trebui sa ii oferim astfel toata increderea celui care ne-a acordat incredere la randul sau si ne-a dat speranta ca tinerii nu vor mai fii marginalizati…

ps:felicitari alin pt articol, sper ca toti tinerii delegati pentru a vota sa constientizeze ca au ajuns acolo si datorita lui Emil Boc.

May 13, 2011
9:20 am
#4 Gabriel Marcu :

TINERII
Tinerii de astazi atrag pentru ca mi se par cu totul altfel decat au fost “EI” la varsta noastra, pentru ca suntem liberi si nu cunoastem constrangerile, frustrarile si complexele de care erau marcati “EI”.
Fiecare generatie are caracteristicile, avantajele si dezavantajele ei, in functie de epoca la care se raporteaza. O diferenta fundamentala a situatiei din anii 70 – 80 si 2011 este ca in urma cu 20 de ani, tinerii traiau in alt ritm. Obtinerea unui job inca din timpul facultatii nu era o necesitate – aproape vitala – ca acum. Prezenta noastra in marile companii cat si in structuri de conducere politica e benefica – evidenta pentru noi insasi – pentru patronat, dar si pentru adulti. Spiritul tineresc este extrem de tonifiant pentru oamenii aflati in a doua jumate a vietii lor.
Sunt intru totul de acord cu tine atunci cand scrii de locurile pe care trebuie sa le ocupe tinerii care merita si sunt dornici de performanta. Dl. Emil Boc creeaza prin masurile luate si asumarea lor, cadrul propice in care noi, tinerii, vom putea performa intr-o Romanie dreapta si onesta cu cetatenii ei.

May 13, 2011
9:42 am
#5 lady di :

Pai daca luam din istoricul partidului ce se regaseste pe siteul oficial la adresa http://www.pdl.org.ro/index.php?page=PDL&textPag=14 gasim urmatorul paragraf

“Alegerile locale si generale din anul 2000 gasesc Partidul Democrat in cea mai mare pierdere de imagine. Uzura datorata guvernarii este cu atat mai adanca cu cat toti membrii Consiliului Politic au ocupat posturi de ministri. Daca partidul reuseste un 7% in alegerile parlamentare, Petre Roman abia aduna 3% din voturile exprimate pentru presedintie. Partidul Democrat trece in opozitie.”

“Initiativa lui Traian Basescu de a candida pentru presedintia P.D. a fost singura modalitate de a relansa partidul. Victoria in alegerile pentru primaria Capitalei din anul 2000 il legitimeaza pe Traian Basescu drept cea mai populara si mai credibila personalitate a Partidului Democrat.”

Deci daca aceasta a fost cheia succesului de la 7 la 35% de a schimba conducerea si membrii biroului politic care din cauza “uzurii datorata guvernarii … Consiliului Politic au ocupat posturi de ministri.” Deci ca sa nu ajungem la 7% inapoi ar trebui sa venim cu un presednte nou si un BPN nou in care sa nu se regaseasca nici un ministru sau politician controversat.

Si acum apare intrebarea logica sau ilogica … Daca in 2001 aceasta a fost cheia succesului de ce se vrea acum la unison un presedinte si un BPN uzati de guvernare?

May 13, 2011
10:19 am
#6 alin baciu :

@lady di
Faci o mare greseala comparand cele doua situatii. Contextul e cu totul altul.
Acum, aruncand de-o parte omul care a facut si si-a asumat niste reforme rezulta ca:
ori n-a facut bine ce a facut si trebuie schimbat, prin urmare partidul se dezice de reforme
ori partidul nu este interesat de cat de propriile procente si sa ramana cu orice pret la putere si nu sa isi asume curajos si responabil masurile continuand ceea ce s-a inceput in interesul Romaniei si nu al partidului.
Altfel spus daca PDL isi cauta doar tap ispasitor si se dezice de Boc doar de dragul de a castiga voturi atunci nu vad diferenta intre PDL si PSD sau PNL.
Eu nu vreau sa parem mai simpatici poporului pe care sa-l pacalim sa ne dea votul dezicandu-ne de niste oameni si masuri pe care la un moment dat ni le-am asumat. Ar fi o mare lasitate si romanilor nu le place lasitatea.

May 13, 2011
10:44 am
#7 Alina :

Cateva consideratii pe marginea unui comentariu (lady di):

Cine garanteaza ca se va repeta scenariul din 2000? Boc nu e Roman iar Blaga nu e Basescu. Au trecut vreo 11 ani de atunci, timp in care lucrurile s-au mai schimbat prin politica, implicit in PD – acum PDL.
Una la mana, Nu-mi amintesc de vreun proces de reforma initiat de Roman, lucru care, sa recunoastem, il defineste pe actualul si mai mult ca sigur, viitorul presedinte al partidului.
Doi la mana, genul asta de coment defineste o anumita tipologie de observatori (inrolati politic sau nu): se lanseaza o idee, o teorie, un scenariu, insa nu este asumata si identitatea celui care emana chestiunile astea. Poate ca ar fi mai sanatos sa ne asumam opiniile. In acest fel, politica ar fi personalizata, ar capata o alta consistenta. Am fi cu totii mai credibili, am avea sansa sa facem din 7% – 35% sau mai mult, fara sa asteptam neaparat asta doar de la un lider providential. Asta il defineste pe Emil Boc: isi asuma niste masuri, cu tot ce implica asta: afectarea popularitatii, pierderi de procente in sondaje si, de ce nu, injuraturile de rigoare. Cei care isi dau parerea ce risca? Cel mult sa devina penibili…
Exact pentru motivele astea, dar si pentru multe altele, maine, 14 mai 2011, voi vota pentru responsabilitate, pentru asumare si nu in ultimul rand, pentru corectitudine: Emil Boc.

May 13, 2011
12:22 pm
#8 lady di :

Alina sa dea Dumnezeu sa ai dreptate si sa luam minim 36% la urmatoarele parlamentare adica la final sa fim pe un trend ascendent si nu descendent, pt mine personal conteaza mai putin ca va fi Boc, Blaga etc., ceea ce conteaza este sa ramanem acolo unde am ajuns si poate chiar mai sus, este total nefiresc sa spui ca o eventuala ratare la parlamentare nu este o pierdere si ca este firesc sa pierzi procente dupa ce ai fost la guvernare. As suferi enorm sa vad ca acolo unde am pus cu totii umarul – (cei mici din teritoriu), pt ca fara munca celor din teritoriu oricata notorietate si imagine ai avea este foarte greu sa obtii rezultate notabile – altii sunt nepasatori si indolenti iar pt interese personale pot darama totul. Nu sunt un “clar vazator” sa pot spune care varianta este mai viabila BOC sau BLAGA asa ca maine in urne se va regasi si minim un vot NUL.

May 13, 2011
3:44 pm
#9 lady di :

Da Aline ai perfecta dreptate contextul este altul atunci schimbarea liniilor s-au facut dupa esecul “echipei” Roman, – iar acum se intampa sa facem CN inaintea examenului, intradevar masurile luate pentru reforma erau necesare si nu zice nimeni sa ne dezicem de ele si nici de Boc si echipa lui, ba ma mult char si Blaga a sustinut reforma si a facut parte din guvern, deci eu nu zic ca este necesara schimbarea, si nici ca imi doresc continuarea, doar imi puneam aceea intrebare “Daca in 2001 aceasta a fost cheia succesului de ce se vrea acum la unison un presedinte si un BPN uzati de guvernare?” … si totusi trecutul, prezentul si viitorul unui partid politic se masoara in VOTuri nu in b?rb??ie, curaj, vitejie etc. Pe mine repet nu ma intereseaza daca este Boc sau Blaga doar un singur lucru imi doresc ca ENTITATEA (PD , PD-L , PDL) sa fie una curata si in ascensiune nu in regres.
Totusi eu maine as vota TB dar constitutie este …

Leave a Comment

Name

Email

Website

*

Spam Protection by WP-SpamFree

Previous Post
«
Next Post
»
Snowy designed by Dating Agency. In conjunction with Russian Agency , Bride Russian , Dating Service.